flagEnglish
flagPolski
HortimexHortimex
  • OFERTA
    • DLA PRODUCENTÓW SKŁADNIKÓW ŻYWNOŚCI
    • DLA PRODUCENTÓW ŻYWNOŚCI
  • O FIRMIE
  • AKTUALNOŚCI
  • BLOG
  • PRACA
  • PRODUKTY
  • WIEDZA
  • KONTAKT

Archetypy konsumenckie

20 stycznia, 2017adminAktualnościBrak komentarzy

konsument kosz

Dzięki kompleksowym badaniom rynku, przeprowadzonym przez TNS, firma GNT zajmująca  się żywnością barwiącą , stworzyła 5 podstawowych typów konsumenta, które rozmieszczone są w różnych częściach globu.

  1. Zabiegani poszukiwacze zdrowego trybu życia

Stanowią 36% spośród osób badanych , a więc najbardziej liczną grupę. Z powodu chronicznego braku czasu i nieustannego poczucia bycia w biegu, grupa  nie ma jasno określonych  nawyków żywieniowych. Istotna jest dla nich wygoda oraz szybkość wykonania posiłku, starają się jednak pamiętać o takich elementach jak wartość odżywcza produktu.

  1. Wygoda przede wszystkim!

22% spośród badanych deklaruje, że wartością naczelną jest dla nich łatwość i wygoda sporządzania posiłków, nawet za cenę utraty wartości odżywczych. Na szczęście rynek starając się sprostać wymaganiom konsumentów coraz częściej łączy te dwa elementy, oferując klientowi produkt dbający o jego zdrowie i czas.

  1. Świadomi konsumenci

Osoby dla których wartość oraz jakość produktu stanowią priorytet mieści się w 15% spośród całej grupy. Są skłonni poświecić swój czas, ponieważ zbilansowana dieta oraz  jakość produktów stanowią dla nich naczelną wartość.

  1. Równowaga w portfelu i na talerzu

Jest to grupa, dla której przystępna cena oraz prostota wykonania dania stanowią kluczowy element, w momencie wyboru produktu. Dbanie o jakość posiłków oraz wartości dietetyczne stanowi element drugorzędny. Najliczniejszą grupę w tej kategorii stanowią mieszkańcy Niemiec oraz Francji.

  1. Rodzice

Kolejną grupę stanowią rodzice opiekujący się dziećmi do 12 roku życia, którzy dużą wagę przywiązują do tego, co jedzą ich pociechy. Proces modelowania zachowania przez dzieci, budzi wśród rodziców odpowiedzialność również w kwestii spożywanych przez nich posiłków. Zatem grupą docelową są tutaj zarówno rodzice, którzy chcą dać dobry przykład swoim dzieciom, jak i one same, które w sposób pośredni mają częściowy udział w decyzjach konsumenckich.

 

*Źródło: „THE WORLD OF food ingredients” , September 2016

Tags: grupy klientów, konsumenci, typy konsumenckie
Avatar
admin
Previous post Słodka redukcja Next post Lesaffre przejmuje fabrykę firmy Sensient

Napisz kolejny

Analiza cen żywności

30 września, 2019Marek Dobosz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

HORTIMEX PLUS Sp. z o.o. Spółka Komandytowa
ul. Spółdzielców 8, 62-510 Konin

63 245 48 00
  • DLA PRODUCENTÓW SKŁADNIKÓW ŻYWNOŚCI
  • DLA PRODUCENTÓW ŻYWNOŚCI
  • O FIRMIE
  • AKTUALNOŚCI
  • BLOG
  • PRACA
  • PRODUKTY
  • WIEDZA
  • PLATFORMA
  • KONTAKT
© 2019 All rights reserved. Hortimex.pl designed by Premium-Consulting & Dinksy | Polityka Prywatności i Cookies | Klauzula informacyjna RODO | Facebook | LinkedIn | YouTube
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuj Czytaj więcej
Polityka prywatnosci

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY COVID-19

Biorąc pod uwagę niepokojące okoliczności, nasza firma powołała sztab antykryzysowy.
Analizujemy zagrożenia dotyczące zarówno łańcucha dostaw, jak i personelu podejmując stosowne kroki.

Więcej szczegółów tutaj https://hortimex.pl/koronawirus-covid-19/

 

STATEMENT ON COVID-19

Taking into account the circumstances, our company has established an anti crisis staff.
We analyze threats that affect the supply chain and personnel.

More information https://hortimex.pl/koronawirus-covid-19/